خبر فوری

وزیر دفاع لبنان در سخنانی تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و خاک کشورش را نقض تمامی قوانین و رسوم ارزیابی کرد.

وزیر دفاع لبنان: محکوم کردن جنایات اسرائیل کافی نیست، باید موضع عملی و بازدارنده گرفت

به گزارشقدس انلاین به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، موریس سلیم وزیر دفاع لبنان در این باره اظهار داشت: اقدامات اسرائیل نقض همه قوانین و آداب و رسوم است، مادر کودکانی که در حمله اسرائیل در جنوب لبنان کشته شدند، همچنان در بیمارستان و تحت درمان است.

وی خاطرنشان کرد: محکوم کردن قتل‌عام‌های دشمن علیه مردم بی‌گناه در لبنان و فلسطین، دیگر کافی نیست، زیرا اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل نقض آشکار قراردادها و میثاق‌های بین‌المللی، به ویژه در شرایط جنگی است.

سلیم افزود: در این شرایط بدیهی است که مواضع عربی و بین‌المللی باید مواضع عملی، قاطع و بازدارنده باشد تا دشمن را مهار کند و به جنایات آن به ویژه جنایات علیه غیرنظامیان، کودکان و زنان پایان دهد.

وی ادامه داد: آخرین مورد این جنایات روز گذشته در جنوب (لبنان) بود که دختر بچه و مادربزرگشان بر اثر هدف قرار گرفتن خودروی غیرنظامی حامل آنها و مادرشان که همچنان در بیمارستان تحت مراقبت است، به شهادت رسیدند و این باعث یک تراژدی شد که زبان از توصیف آن قاصر است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که شبکه خبری المیادین یکشنبه شد اعلام کرد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی خودروی شهروندان لبنانی را در شهرک «عیناتا» در جنوب این کشور هدف قرار داد.

شبکه خبری المنار گزارش داد که این حمله پهپادی رژیم صهیونیستی، منجر به شهادت سه کودک لبنانی شده است.

حزب‌الله لبنان طی روزهای اخیر و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این شهر، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز طی روزهای گذشته مناطق مرزی لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.